Cum să profiți la maxim de terapie

Sam și Alex au început  terapia individuală aproximativ în același timp, cu același terapeut. Ambii au vrut să lucreze la probleme de relații similare, și ambii au trecuturi (oarecum) asemănătoare. Sam de obicei merge la programări dar uneori le anulează. Alex aproape întotdeauna participă la sesiuni și reprogramează  mai degrabă decât să anuleze. Sam este foarte reflexiv, deschis, cinstit și dispus să exploreze zone dificile în sesiuni, dar viața în afara camerei de terapie rămâne în mare parte neschimbată. Alex muncește din greu în sesiuni și își asumă riscuri încercând noi comportamente în timpul acestora. Alex încearcă, de asemenea, să se analizeze și să reflecteze cât de mult poate. Cine credeți că va face cel mai mare progres? Cine credeți că va crea mai rapid o schimbare pozitivă?

E adevărat că este imposibil să se spună cine va face cel mai mare progres și pe ce durată de timp. Există o infinitate de variabile, chiar și în cazul lui Sam și Alex care au atât de multe asemănări, chiar  și același terapeut. În ciuda asemănăriloraceștia  sunt totuși două ființe umane unice care ar putea experimenta exact același eveniment în mod diferit. Este posibil ca Alex să se simtă copleșit și să termine terapia prea devreme. Sam s-ar putea încălzi puțin mai încet, dar în cele din urmă ar putea să se adapteze și să creeze schimbări pozitive extraordinare. Complexitatea naturii umane și unicitatea fiecăruia nu pot fi simplificate, dar cu siguranță este rezonabil să credem că cineva care merge la terapie, care participă la sesiuni și muncește din greu, atât în interiorul cât și în afara sălii de terapie, ar putea obține rezultate mai bune, decât cineva care investește mai puțin timp și nu este la fel de angajat. Deci, odată ce ați făcut pasul îndrăzneț de a începe terapia, întrebarea este:

Cum puteți profita din plin de ea?

În primul rând, faceți ca terapia să fie o prioritate. Când aveți o problemă , încercați să stabiliți cu terapeutul o reprogramare, spre deosebire de anulare ori de câte ori este posibil. Vor fi momente când reeșalonarea este imposibilă, iar sesiunea trebuie să aștepte până  săptămâna următoare. Dacă se întâmplă acest lucru, încercați să vă creați ceva timp liber, chiar dacă este vorba doar de câteva minute, să treceți în revistă  și/sau să reflectați asupra a ceea ce ar fi putut fi discutat dacă ați fi avut o sesiune în acea săptămână. Poate ați putea să citiți despre câteva dintre problemele pe care le discutați la terapie. Dacă vă aflați mai departe în acest proces și ați trecut într-o fază de terapie mai orientată spre acțiune, luați în considerare încercarea unui nou comportament. Cu alte cuvinte, dacă ratați o sesiune, încercați să faceți ceva pe cont propriu pentru a continua procesul.

În al doilea rând, vorbiți cu terapeutul.  Terapeuții nu sunt cititori de gânduri! În timp ce terapeuții sunt pricepuți să citească oamenii, să descifreze limbajul corpului, ei nu vă pot citi mintea. Dacă simțiți că lucrurile se mișcă prea repede și sunteți copleșiți, discutați cu terapeutul despre acest lucru. Dacă terapeutul dvs. știe că se întâmplă acest lucru, el sau ea ar putea lucra împreună cu dvs. pentru a dezvolta strategii de adaptare care vă vor ajuta să gestionați emoțiile care apar în terapie. S-ar putea să vă dați seama, de asemenea, că la un moment dat în cursul ședințelor de terapie, vă veți enerva pe terapeut. Terapeutul dvs. ar putea spune sau face ceva sau nu care vă rănește  sau dezamăgește. Dacă se întâmplă acest lucru, discutați cu terapeutul despre acest lucru. Aceste tipuri de conversații sunt dificil de purtat cu oricine, dar având una cu terapeutul dvs. poate fi o experiență vindecătoare și instructivă. Nu numai că veți rezolva probabil problema cu terapeutul, dar veți dezvolta un model pentru a avea astfel de conversații cu alții din viața dvs. Este un spațiu sigur pentru a practica manevrarea conflictelor într-un mod sănătos.

În al treilea rând, aplicați lucrurile din terapie în viața de zi cu zi.  Oamenii vin adesea la terapie deoarece sunt foarte nemulțumiți de un aspect al vieții lor și doresc ca lucrurile să decurgă altfel. Dacă doriți să vedeți schimbări în viața dvs., trebuie să vă asumați riscuri și să încercați lucruri noi. Sala de terapie este un loc minunat pentru a începe să vă asumați aceste riscuri și să încercați lucruri noi, dar pentru o schimbare reală, trebuie să le aplicați  în afara sălii de terapie. Dacă aveți dificultăți în efectuarea acestei tranziții, vă recomandăm să vă alăturați unui grup de terapie. Grupurile pot oferi un alt mediu sigur și terapeutic pentru asumarea de riscuri și încercarea noilor comportamente. Acestea pot fi un pas intermediar excelent între practicarea schimbării în terapia individuală și implementarea schimbării în viața dvs.

În al patrulea rând, citiți, treceți în revistă  și/sau reflectați între sesiuni.  O oră de terapie se diferențiază imens de alte perioade de timp trăite. Aceasta poate veni la pachet cu mai multe gânduri și sentimente decât s-ar putea să  simțiți într-o zi întreagă. S-ar putea să constatați că  simțiți că există mult mai multe de spus și procesat în urma sesiunilor (acest lucru poate fi valabil mai ales atunci când începeți terapia sau când începeți să discutați o problemă nouă cu terapeutul). Mai degrabă decât să încercați să o împingeți deoparte și să vă întoarceți la ea săptămâna viitoare, luați în considerare să vă documentați despre aceasta. Citiți cărți, articole și bloguri care abordează problemele la care lucrați. Treceți în revistă și reflectați asupra a ceea ce gândiți și simțiți. Acest lucru va păstra impulsul de explorare și schimbare viu.

În cele din urmă, aveți grijă de dumneavoastră din punct de vedere  fizic. Odihna corespunzătoare, exercițiile fizice și o alimentație sănătoasă vă va oferi corpului resursele necesare pentru a vă duce pe calea spre creștere și schimbare.

Articol tradus de Ioan Cruț

Sursa:
https://www.goodtherapy.org/blog/five-ways-to-get-the-most-out-of-therapy-0310144W

TERAPIE DE GRUP – grup nou din septembrie 2019

PSIHOTERAPIE INDIVIDUALĂF